Jaki telefon do biura kupić?

przez | 5 stycznia, 2020

W dobie Internetu i telefonów komórkowych coraz częściej rezygnujemy z telefonów stacjonarnych, nie mniej jednak trudno wyobrazić sobie wykonywania codziennych obowiązków w pracy bez korzystania z telefonu tradycyjnego. Chociaż operatorzy sieci telekomunikacyjnych nie cieszą się już tak dużym powodzeniem, jak jeszcze kilka lat temu, to prawda jest taka, że większość firm nadal korzysta z ich usług. Jakiś czas temu pojawiła się jednak ciekawa alternatywa w formie telefonii IP. Czy jest to dobre rozwiązanie? Jaki telefon biznesowy kupić?

Telefony IP – nowoczesne i funkcjonalne

Telefon, który będzie użytkowany w biurze musi być praktyczny i wytrzymały, gdyż będzie eksploatowany bardzo często. Ważne jest to, aby korzystać z nowoczesnych technologii, gdyż dzięki temu można wspomóc rozwój swojej firmy. Najlepiej wybierać modele, które gwarantują intuicyjną obsługę oraz zaawansowane funkcje, trzeba zwrócić uwagę między innymi na jakość dźwięku oraz elastyczną konfigurację. Chociaż na rynku można znaleźć obecnie bardzo duży wybór telefonów przeznaczonych dla biznesu, to nie każdy będzie w stanie spełnić nasze oczekiwania w 100%, szczególnie jak prowadzimy rozmowy grupowe, telekonferencje lub wideokonferencje. Pamiętajmy, że jakość przeprowadzanych rozmów jest ważna i niejednokrotnie determinuje to, jak będziemy postrzegani przez klientów. Trzeba pracować nad swoim wizerunkiem i dokładać starań, aby w oczach klienta wypaść, jak najlepiej. Wysokiej jakości rozmowy telefoniczne na pewno podniosą jakość obsługi klienta oraz naszą renomę.

Jeżeli chodzi o zakup telefonu IP to dobrze sprawdzą się Polycom trio, które pochodzą od renomowanych producentów. Jakość i wytrzymałość urządzenia to zdecydowanie dwie najważniejsze rzeczy. Zwróćmy uwagę także na długość gwarancji, którą oferuje producent.  Telefony IP są bardzo praktyczne nie tylko ze względu na wysokiej jakości mikrofony, ale także szereg dodatkowych funkcji typu duży wyświetlacz, który pokazuje informacje dotyczące rozmówcy czy dostępności poszczególnych pracowników.

Telefon stacjonarny IP może być przewodowy lub bezprzewodowy, możemy zdecydować się też na korzystanie z słuchawki, dzięki której będziemy mogli przemieszczać się po biurze, czy wykonywać inne zadanie, jednocześnie będąc w kontakcie telefonicznym z klientem. Takie rozwiązanie jest bardzo praktyczne również w czasie podróży samochodem. Warto zdecydować się na takie ułatwienia, gdyż dzięki temu można zaoszczędzić nie tylko sporo pieniędzy, ale również czasu. Czas, jak wiadomo jest cenny i nie warto go marnować na pracę, która nie przysłuży się rozwojowi naszego biznesu. Jeżeli z pomocą nowoczesnej technologii możemy usprawnić działanie firmy, to warto skorzystać z takich możliwości.

 Wybór telefonu biurowego nie jest takim łatwym zadaniem, jak się wydaje, trzeba wziąć pod uwagę wiele parametrów – materiał wykonania, rodzaj podłączenia, funkcjonalność, dostosowanie do pomieszczenia biurowego. Te wszystkie elementy są ważne i trzeba wziąć je pod uwagę.