Podstawowe zasady pozycjonowania

przez | 25 marca, 2020

Pozycjonowanie stron jest dzisiaj spotykane w zasadzie w przypadku każdej możliwej domeny, nie ma większego znaczenia czy jest to blog czy strona firmowa. Nawet w social mediach używa się skutecznego seo, by profil był bardziej rozpoznawany i miał większe zasięgi. Najczęściej zajmuje się tym specjalista seo, który zna się na wycenie pozycjonowania i działaniach off-page oraz on-pag dla witryn różnego rodzaju.

Co to jest artykuł SEO?

Pozycjonowanie stron SEO odnosi się do terminu w języku angielskim Search Engine Optimization. Jednak najczęściej stosowany jest skrót, który oznacza na polski optymalizację silników wyszukiwań. Podstawową zasadą stanowi tutaj tworzenie treści na strony internetowe, które będą dobrze przyjmowane przez różnorodne wyszukiwarki w Internecie, jak np. Google seo. Efektem skutecznego seo będzie umieszczanie strony www na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarkach, zatem wysokie pozycjonowanie strony internetowej.

Jak rozpocząć tworzenie SEO przyjaznych treści

Tworzenie skutecznego pozycjonowania stron www jest z pewnością niełatwe, ale istnieje kilka podstawowych zasad, które nawet laikom w temacie pomogą polepszyć pozycjonowanie stron w google. Do podstawowych zasad pozycjonowania serwisu należą:

1.      Pomyśl zanim zaczniesz pisać

Każdy artykuł pod pozycjonowanie stron w google powinien uprzednio zostać przemyślany i dobrze rozplanowany. Nie ma znaczenia czy jest to tekst długi czy krótki, na stronę firmowa czy bloga. Musi być przyjazny odbiorcom, ale także odpowiednio wpisywać się w pewne standardy – w końcu stron podobnych do naszej w sieci jest wiele i niektóre od lat stosują pozycjonowanie za granicą i w krajowym zasięgu.

W pierwszej kolejności należy, zatem zastanowić się nad tym, czego oczekują nasi odbiorcy. Jaka jest nasza grupa docelowa klientów czy odbiorców? Może sa to osoby młode lub seniorzy, Ustalenie takich priorytetów i informacji na samym początku pomoże w tworzeniu skutecznego pozycjonowania strony.

2.      Formatuj odpowiednio

Ważną rolę w skutecznym pozycjonowaniu stron ma nie tylko ich wartość, ale także wygląd. Głównie w przypadku pozycjonowania strony Google chodzi tu o wygląd tekstu – sformatowanie tekstów. Najlepiej, jeżeli tekst jest podzielony na części tematycznie spójne, stanowiące osobne paragrafy. Powinien być przyjemny dla oka i dobrze się czytać, ale również zachować wartość merytoryczną przy tym. Teksty mające skuteczne pozycjonowanie strony muszą być właściwie sformatowane, bo w innym wypadku zostaną pominięte przez automatyczną selekcję wyników lub uznane za zwykły spam w wyszukiwarkach.

3.      Stosuj nagłówki i śródtytuły

Jeżeli zależy na wysokim pozycjonowaniu strony google to powinniśmy przy formatowaniu tekstu stosować nagłówki i śródtytuły. Pozwalają one poprawić wygląd tekstu i go uporządkować odpowiednio, ale także korzystnie wpływają na jakość pozycjonowania strony internetowej. Najlepiej korzystać z nagłówków szablonowych pry wrzucaniu tekstu na stronę, ponieważ je systemy wyszukiwania wyłapują i rozpoznają. Chodzi tu o typy nagłówków, jak w przypadku np. WordPressa <hx> (<h1?, <h2> czy <h6>).  

4.      Nie lej wody

Tekst pod pozycjonowanie google nie powinien być zbyt długi i chaotyczny. Nie warto, potocznie mówiąc, lać wody i rozwodzić się niepotrzebnie nad jakimiś detalami czy informacjami, które (może i są interesujące) nie są poszukiwane w pierwszej kolejności przez odbiorców. Tekst powinien wpisywać się, jak najlepiej w potrzeby i oczekiwania wyszukujących – czego szukają? Jakie pytania zadają i jakich informacji potrzebują? To stanowi esencję pozycjonowania serwisu.