Telefony biurowe, czyli narzędzie wznoszące komunikację firmową o poziom wyżej!

przez | 18 grudnia, 2019

Zwykle bywa tak, że telefony stacjonarne nie są naszym pierwszym wyborem, a dotyczy to szczególnie nowych przedsiębiorców, którzy dopiero wchodzą na rynek ze swoją działalnością. Bardzo podobnie ma się ta sprawa w wypadku osób prywatnych, które powoli rezygnują z ich usług. Najczęściej kojarzą się nam one z publicznymi instytucjami, a czy tak naprawdę powinniśmy z nich rezygnować? Jeśli przyjrzymy się temu bliżej okaże się, że przewodowy telefon biurowy może bardzo znacząco poprawić prace całego przedsiębiorstwa.

Tradycyjny telefon stacjonarny – czy dobrze go znamy?

Na hasło – telefony biurowe mamy przed oczami te klasyczne stacjonarne telefony, opierające swoje działanie na usługach oferowanych przez tradycyjnych telekomunikacyjnych operatorów. Młodsi przedsiębiorcy nie są do nich przekonani, uznając je za technologię poprzedniej epoki. Prawda jest taka, że ograniczanie się do małej ilości rozwiązań może nam zaszkodzić! Oferty telefonii IP potrafią być bardzo ciekawe, a tego typu telefony często w firmie są niezwykle przydatne.

Telefonia tradycyjna i to tyle?

Prawda jest taka, że bardzo duża liczba właścicieli firm nie ceni telefonów stacjonarnych tak, jak na to zasługują. Uznaje się je za przeżytek, a zniechęcają również zawyżone ceny telefonii tradycyjnej. Wszystko sprowadza się do tego, że rozmowy, a szczególnie te międzynarodowe są wyjątkowo drogie. Długoterminowe zobowiązanie także nie zachęcają do podpisania umowy.

To wszystko się zgadza, natomiast biurowy telefon biznesowy wcale nie wymaga, abyśmy korzystali z usług konwencjonalnej telefonii. Telefony IP w sporej liczbie, świetnie poradzą sobie z telefonią internetową. To świetna okazja ku temu, abyśmy znacząco obniżyli wydatki na rozmowy, a także zyskali mnóstwo funkcjonalności, które charakteryzują technologię VoIP.

Czy obecność numeru stacjonarnego ma realny wpływ na postrzeganie firmy?

Przyjęło się, że firmy i publiczne instytucje posiadające swój własny stacjonarny numer, darzone są przez nas o wiele większym zaufaniem. Z tyłu głowy mamy po prostu pewność tego, że kontaktujemy się z podmiotem, który w swojej siedzibie posiada pracowników, którzy zawsze są w stanie odebrać połączenie od nas. Mimo tego, że dziś dominują telefony komórkowe, są one jednak dość uzależnione od zasięgu sieci, a często pojawi się sporo utrudnień, przez które nie będziemy ich w stanie odebrać.

Najnowocześniejszy telefon SIP, czy też VoIP to gwarancja najwyższej jakości dźwięku. Najlepsi operatorzy pozwolą nam także na to, aby dysponować swym krajowym i zagranicznym numerem. Będziemy mogli zatem nagrywać, przekierowywać oraz kolejkować połączenia, a także korzystać z numerów wewnętrznych i wirtualnego call center. Telefony konferencyjne są w stanie zwiększyć nasze możliwości, znacząco podnosząc efektywność działań biura.

Obecność telefonu stacjonarnego w firmie, w trosce o pracownika

Kiedy posiadamy w swoim biurze telefony stacjonarne, możemy jasno wyznaczyć granice pracy, gdyż podczas nieobecności pracownika w swoim gabinecie, ten nie ma już obowiązku odbierania telefonów i nieustannego kontaktu z klientem. Będzie to dla niego okazja, by nabrać sił, zregenerować umysł i odpocząć, a takie działanie podnosi efektywność pracy. Komórkowe telefony charakteryzuje przede wszystkim mobilność. Mamy je zawsze ze sobą, a więc granice pracy się mocno zacierają. To niestety sprawia, że wydajność pracy nie prezentuje zbyt wysokiego poziomu. Dodatkowo, może być to przyczyna osobistych problemów naszych pracowników.